V rámci projektu Škola pro všechny II, reg. č. CZ.02.3.61/0.0/0.0/19_075/0016967, který statutární město Děčín realizuje od roku 2020, se ve dnech 12.-13. 5. 2022 pro ředitele děčínských základních a mateřských škol uskutečnilo další dvoudenní výjezdní zasedání.
Cílem výjezdů je především sdílení dobré praxe a získání dalších nových zkušeností a poznatků především ze školské oblasti a hlavně výměna zkušeností napříč školami. V příjemném prostředí v resortu Benedikt v Mostě byla pro účastníky připravena řada zajímavých přednášek zkušených lektorů.
První den výjezdu měli ředitele základních škol možnost získat nové poznatky v oblasti „Efektivní komunikace", kterou prezentoval Mgr. Roman Stružinský, v odpoledním bloku získali posluchači mnoho nových poznatků a informací od ředitelky Základní školy Neštěmická paní Mgr. Marii Čápové, která představila svoji školu a prezentovala, jakým způsobem řeší na své škole různé zásadní problémy spojené nejen s inkluzí. Přednáška na téma "Inkluze v praxi" byla pro všechny přítomné velmi zajímavá a přínosná.
Ředitelky a vedoucí pracovnice děčínských mateřských škol si v dopoledním bloku poslechly paní Mgr. Bc. Alenu Kroupovou s tématem "Formativní hodnocení v MŠ" a v odpoledním bloku se aktivně zapojily do semináře „Prožitkové učení v MŠ“ vedené paní Veronikou Vápeníkovou, ředitelkou MŠ V Zátiší v Dobříni, spolu s paní učitelkou Dianou Vávrovou.
Druhý den výjezdu proběhla pro obě skupiny nejdříve přednáška ke školské legislativě a posléze sdílení dobré praxe a diskuze nad aktuálními tématy vzdělávání a posléze následovaly exkurze. Ředitelé děčínských základních škol měli možnost navštívit Základní školu a Střední školu v Krupce, pod vedením ředitele Bc. Mgr. Martina Kaftana a ředitelky a vedoucí pracovnice děčínských mateřinek navštívily Mateřskou školu Zvoneček v Krupce. Pro obě skupiny byly exkurze velmi inspirativní a přínosné.
Během dvou dnů děčínští ředitelé školských zařízení získali mnoho zajímavých poznatků a příkladů dobré praxe, které určitě využití ve své praxi na svých pracovištích.
S ohledem na aktuální vývoj migračních událostí, které jsou důsledkem válečné agrese Ruské federace na Ukrajině, poskytuje Česká školní inspekce školám metodickou podporu s cílem pomoci přímo na místě zvládnout náročnou situaci spojenou s příchodem ukrajinských dětí do českého vzdělávacího systému, s jejich začleňováním a s udržitelným vzděláváním smíšených kolektivů českých a ukrajinských dětí. Česká školní inspekce bude provádět metodicky orientované návštěvy škol s vyšším počtem ukrajinských dětí a v dohodě se školou pomůže na místě řešit témata, která budou v danou chvíli pro danou školu relevantní. Školy se však mohou o podporu přihlásit i samostatně prostřednictvím InspIS HELPDESK. Pro úspěšnou integraci je zcela zásadní v první fázi zvládnout zejména následující témata, s nimiž je Česká školní inspekce připravena školám na místě pomoci.