INTRANET PROJEKTU

Přihlášení do skryté části pro asistenty pedagoga a pegagogy. Pokud chcete zažádat o uživatelské jméno využijte sekci Kontakty.

Inkluzivní vzdělávání

Inkluzivní vzdělávání nebo inkluze je praxe zařazování všech dětí do běžné školy (do tzv. hlavního vzdělávacího proudu). V inkluzivní škole se neoddělují děti se speciálními vzdělávacími potřebami od dětí bez nich.

Chci vědět více...

Pracovníci ve školství

Asistent pedagoga je podle § 2 tohoto zákona pedagogický pracovník. Je zaměstnancem školy a působí ve třídě, v níž je začleněn žák (nebo žáci) se speciálními vzdělávacími potřebami.

Chci vědět více...

Ve dnech 07. - 08.11.2019 proběhlo výjezdní zasedání koordinátorů inkluze a kariérových poradců. Na obou výjezdech se pedagogičtí pracovníci zúčastnili několika odborných přednášek, kdy se podařilo sehnat například takové kapacity v oboru jako dětského psychologa PhDr. Václava Mertina nebo zkušenou pedagožku a bývalou ředitelku Mgr. Janu Kneřovou.

Projektový den pro kariérové poradce

V rámci projektu Škola pro všechny se uskutečnil projektový den Naše firmy. Účastnili se kariéroví poradci ZŠ, zástupci firem a zástupci OHK Děčín.

Všichni účastníci si mohli vyzkoušet, co takový projektový den nabízí pro žáky a co jim v rámci kariérového poradenství přináší. Principem hry je, že se skupina dětí rozdělí do 5 členných týmů. Jednotlivci se mezi sebou rozdělí role fungující ve firmě: ředitel, vývoj a výzkum, výroba, marketing. Vzájemnou komunikací rozeběhnou chod firmy.

V rámci hry účastníci čelí reálným situacím, které se běžně odehrávají na trhu a v běhu firmy (rozbitý stroj, špatná investice do výroby, podcenění reklamy). Aplikace – průběh hry je řízen aplikací, kde žáci mohou vidět aktuální stav na trhu. V průběhu řídí chod firmy a zároveň manuálně montují robota, kterého posléze naprogramují a rozpohybují. Prostřednictvím robotické stavebnice mBot a blokového programováni na iPadech. V rámci marketingu budují vlastní značku firmy. Celý průběh hry je časově omezen, aby nastala reálná představa o termínech v běžném procesu.

Město Děčín se bude ve spolupráci s OHK pokoušet zajistit finanční zdroje na to, aby takové projektové dny probíhaly na školách, které o to budou mít zájem.

Strana 2 z 5

POSLEDNÍ DOKUMENTY

ELEKTRONICKÁ PORADNA

DOTAZY

Inkluzivní vzdělávání nebo inkluze je praxe zařazování všech dětí do běžné školy (do tzv. hlavního vzdělávacího proudu).

Chci vědět více...

PRACOVNÍ MÍSTA

PRACOVNÍ MÍSTA

Inkluzivní vzdělávání nebo inkluze je praxe zařazování všech dětí do běžné školy (do tzv. hlavního vzdělávacího proudu).

Chci vědět více...

FOTOGALERIE

PROPAGAČNÍ MATERIÁLY

Inkluzivní vzdělávání nebo inkluze je praxe zařazování všech dětí do běžné školy (do tzv. hlavního vzdělávacího proudu).

Chci vědět více...

VIDEOREPORTÁŽE

VIDEPŘÍBĚH

Inkluzivní vzdělávání nebo inkluze je praxe zařazování všech dětí do běžné školy (do tzv. hlavního vzdělávacího proudu).

Chci vědět více...

Inkluze je proces hledání

Inkluze je pro mě nikdy nekončící proces hledání, ve kterém je odlišnost něco naprosto samozřejmého.

Ing. Michal Slavík, Ph.D.

Školy neposkytují jen vzdělávání

„Školy neposkytují jen vzdělávání, ale jsou institucemi výchovně vzdělávacími. Zdůrazňuji „výchovně“. Proto výchova ke zdravé nexenofobní společnosti, jejíž mikrosociálním obrazem jsou právě školy, mi přijde v této chvíli jako nejzásadnější pozitivum inkluze. Tím dalším je legislativní ukotvení práva na finanční prostředky umožňující relevantní společné vzdělávání.“

Mgr. Roman Stružinský, ředitel speciální ZŠ

Mateřská škola

Pokud škola důvěřuje myšlence společného vzdělávání a pedagogy ředitel podporuje je hledání podpory pro žáky i učitele v takové atmosféře snazší. .

Jana Krátká, učitelka v MŠ