INTRANET PROJEKTU

Přihlášení do skryté části pro asistenty pedagoga a pegagogy. Pokud chcete zažádat o uživatelské jméno využijte sekci Kontakty.

Inkluzivní vzdělávání

Inkluzivní vzdělávání nebo inkluze je praxe zařazování všech dětí do běžné školy (do tzv. hlavního vzdělávacího proudu). V inkluzivní škole se neoddělují děti se speciálními vzdělávacími potřebami od dětí bez nich.

Chci vědět více...

Pracovníci ve školství

Asistent pedagoga je podle § 2 tohoto zákona pedagogický pracovník. Je zaměstnancem školy a působí ve třídě, v níž je začleněn žák (nebo žáci) se speciálními vzdělávacími potřebami.

Chci vědět více...

Ve dnech 28. a 29. listopadu se uskutečnilo Výjezdní zasedání ředitelů a vedoucích pracovníků škol zřizovaných městem Děčín. Na výjezd se podařilo zajistit lektory, kteří mají pracovníkům škol co nabídnout. Pro zástupce z mateřských škol měl připravený seminář PhDr. Marek Herman s tématem Rozvoj sebepoznání. V Pátek proběhla exkurze do Mateřské školy V Zátiší v Dobříni, která se účastníkům exkurze velmi líbila. Pro ředitelky a ředitele základních škol byli na místě lektoři: Ing. Vít Beran s tématem Kultura školy či PhDr. Zbyněk Němec, Ph.D s tématem, Škola a asistent pedagoga, nová pravidla. Všichni účastníci výjezdu měli zároveň společnou přednášku od Mgr. Bc. Miluše Urbanové s tématem Hodnocení práce pedagogů.

Ve dnech 07. - 08.11.2019 proběhlo výjezdní zasedání koordinátorů inkluze a kariérových poradců. Na obou výjezdech se pedagogičtí pracovníci zúčastnili několika odborných přednášek, kdy se podařilo sehnat například takové kapacity v oboru jako dětského psychologa PhDr. Václava Mertina nebo zkušenou pedagožku a bývalou ředitelku Mgr. Janu Kneřovou.

Strana 9 z 13

ELEKTRONICKÁ PORADNA

DOTAZY

Inkluzivní vzdělávání nebo inkluze je praxe zařazování všech dětí do běžné školy (do tzv. hlavního vzdělávacího proudu).

Chci vědět více...

PRACOVNÍ MÍSTA

PRACOVNÍ MÍSTA

Inkluzivní vzdělávání nebo inkluze je praxe zařazování všech dětí do běžné školy (do tzv. hlavního vzdělávacího proudu).

Chci vědět více...

FOTOGALERIE

PROPAGAČNÍ MATERIÁLY

Inkluzivní vzdělávání nebo inkluze je praxe zařazování všech dětí do běžné školy (do tzv. hlavního vzdělávacího proudu).

Chci vědět více...

VIDEOREPORTÁŽE

VIDEPŘÍBĚH

Inkluzivní vzdělávání nebo inkluze je praxe zařazování všech dětí do běžné školy (do tzv. hlavního vzdělávacího proudu).

Chci vědět více...

Inkluze je proces hledání

Inkluze je pro mě nikdy nekončící proces hledání, ve kterém je odlišnost něco naprosto samozřejmého.

Ing. Michal Slavík, Ph.D.

Školy neposkytují jen vzdělávání

„Školy neposkytují jen vzdělávání, ale jsou institucemi výchovně vzdělávacími. Zdůrazňuji „výchovně“. Proto výchova ke zdravé nexenofobní společnosti, jejíž mikrosociálním obrazem jsou právě školy, mi přijde v této chvíli jako nejzásadnější pozitivum inkluze. Tím dalším je legislativní ukotvení práva na finanční prostředky umožňující relevantní společné vzdělávání.“

Mgr. Roman Stružinský, ředitel speciální ZŠ

Mateřská škola

Pokud škola důvěřuje myšlence společného vzdělávání a pedagogy ředitel podporuje je hledání podpory pro žáky i učitele v takové atmosféře snazší. .

Jana Krátká, učitelka v MŠ