ŠKOLA PRO VŠECHNY II - INFORMACE O PROJEKTU
- Projekt Škola pro všechny II síťuje 10 základních a 9 mateřských škol ve městě Děčín s cílem zvýšit kvalitu vzdělávání dětí a žáků, snižovat nerovnosti ve vzdělávání a školní neúspěšnost dětí a žáků prostřednictvím systematického vedení škol a pedagogů na území města, které je výrazně ovlivněno přítomností sociálně vyloučených lokalit. Podpora je směřována pracovníkům škol, dětem a žákům, zaměstnancům veřejné správy a rodičům..
- Cílem projektu je udržet a rozšířit systematický a koordinovaný přístup k základnímu a předškolnímu vzdělávání ve školách zřizovaných městem Děčín (10 ZŠ a 9 MŠ). Jedná se o upevnění a systematické rozšíření proinkluzivních opatření a kariérového poradenství. Usilujeme o zlepšení práce s dětmi, které pocházejí ze sociálně, kulturně či ekonomicky znevýhodněného prostředí, též o zlepšení práce s rodiči dětí jak z takto znevýhodněného prostředí, tak i s rodiči majority, u nichž je potřeba pracovat s jejich předsudky. Projekt cílí na děti a žáky všech zúčastněných škol, jejich pedagogický personál, na vedení škol, na samosprávu města i na rodiče.
Na tyto cíle navazují další cíle:
- Upevnění a systematické rozšíření kompetencí pozic koordinátora inkluze a kariérového poradce na ZŠ.
- Upevnění a systematické rozšíření platforem pro sdílení dobré praxe v oblasti inkluzivního vzdělávání a kariérového poradenství. Zavedení nové platformy pro školní asistenty.
- Zajištění agendy inkluzivního vzdělávání v rámci samosprávy. Komplexní systematická práce se školami ze strany města v oblasti inkluzivního vzdělávání. Vytvoření úředníka-odborníka.
- Zavedení pozice školního asistenta.
- Zlepšení a neustálý rozvoj práce s dětmi a žáky s potřebou podpůrných opatření, zejména s dětmi a žáky ze socioekonomicky znevýhodněného prostředí.
- Zlepšení práce s dětmi s potřebou podpůrných opatření, zejména s dětmi ze socioekonomicky znevýhodněného prostředí, na MŠ.
- Usnadnění přechodu dětí a žáků mezi jednotlivými stupni vzdělávání.
- Zlepšení spolupráce s rodiči.
- Snížení školní neúspěšnosti u dětí a žáků.
- Vyrovnání příležitostí dětí a žáků s potřebou podpůrných opatření.
- Zlepšení vzdělávací politiky směrem k podpoře inkluzivního vzdělávání ze strany obce.